uponor service tjänster

After sales

Felanmälan

Om någon av våra produkter inte motsvarat dina förväntningar så kan du som installatör, konsult eller grossist enkelt lämna in en felanmälan här. Är du privatperson/konsument? Då ska du vända dig direkt till din återförsäljare/installatör och reklamera produkten.

En reklamation måste alltid hanteras där du köpte produkten, alltså hos din VVS-butik eller VVS-installatör.

Bra att veta:

  • För att vi ska kunna påbörja ditt ärende så måste du också skicka in produkten du inte är nöjd med.
  • Skicka gärna in ett foto på produkten och installationen i din felanmälan. Det kan du göra via "Ladda upp filer" i formuläret.
  • Från och med att du skickat in din felanmälan så kommer det ta cirka 2-3 dagar innan vi kontaktar dig.

    Syns inte hela formuläret? Prova att ladda om sidan.

 

Du kan också ladda ner Felanmälan för VVS-produkter – högerklicka på länken för att ladda ner. Formuläret kan du skicka via e-post till aftersales.vvs.se@uponor.com eller med post till Uponor AB, Aftersales, Box 2, 721 03 Västerås.

Uponor säljer enligt AA VVS 09 som är de nya allmänna leveransbestämmelser avseende VVS- och VA- material för yrkesmässig verksamhet i Sverige som trädde i kraft 1:a januari 2009.